E10: 90% benzin 10% alkohol 100% lehúzás


Eléggé felidegesítettem magam az E10 benzin bevezetése miatt.

Mit is jelent ez? 

Az jelenti, hogy a benzinbe 10% bioetanolt kevernek, az az alkoholt.
Mire jó ez? Tisztább és jobban bírja a magasabb kompressziós viszonyokat, tehát jobban össze lehet nyomni káros kopogásos égés nélkül. Az már más kérdés mennyi energiát igényel az etanol előállítása és mennyi üvegházhatást okozó kibocsátást tudunk vele megspórolni, mert én még nem találtam arról kimutatást, hogy valóban a környezet védelme lenne a cél.

Mi ezzel a bajom?

Az hogy egy hatalmas lehúzás az egész. A elveszünk 10% benzint a paraszttól, és kicseréljük egy rosszabb energiasűrűségű a motor számára nem annyira kívánatos anyagra.

Miért nem kívánatos az alkohol a régebbi motorokba?

Mivel képes megkötni a vizet, ezért gyorsítja a korróziót. A kicsapódó vízben az égés után kénsav keletkezik ami megeszi a kipufogórendszert, és a motorban lecsapódva télen károsítja a hengerfalat, szelepeket, csapágyakat és az olajat is negatívan befolyásolja.
Nehezebb hidegindítást tesz lehetővé, és károsíthatja a tömítéseket, csöveket, szivattyút, befecskendezőket.

A benzin folyamatosan drágulni fog, ez tény

A jövőben az E10-zel tankolt autó többet fog enni, hogy ugyanazt a mozgási energiát kinyerjük a betöltött tüzelőanyagból, ez is tény. Magyarul rosszabb minőségű terméket kell vásárolnod nagyobb mennyiségben drágábban. Micsoda üzlet kérem szépen.
Csak azt nem értem miért az én 1.3 csettegőmet kell -utólag- tuningolni a parlamentből, mikor ott vannak a fosszilis erőművek, hajók, vonatok, meg még kismillió semmilyen szabályzás alá nem eső ipari berendezés ami 1 nap alatt az én éves kibocsátásomat produkálja. Azokat miért nem húzza le senki?
Az autó árát eltankoltam 1 év alatt, és felháborító amilyen állapotban vannak az utak. Az árakat meg emelik mintha kötelező lenne. Most meg még odatesz megint az E10. Nem is akarom kiszámolni mennyivel fog többet enni a kocsi. 

Egyetlen szerencsém van a Fiestával, hogy az 1.3 Duratec motort eredetileg minimum 22-25% etanolos üzemre fejlesztették a brazilok, de ez nem jelenti azt hogy a mellé pakolt segédberendezések ezt megköszönnék.

Mit mond az útmutató?

ÜZEMANYAG-MINŐSÉG - BENZIN

FIGYELEM
Ne használjon ólmozott benzint vagy más fémes vegyületeket tartalmazó benzint (pl. mangán alapúak). Tönkretehetik az emissziós rendszert.
Megjegyzés: Javasoljuk, hogy csak jó minőségű, adalékoktól és motorkezelő anyagoktól mentes üzemanyagot használjon.
Használjon legalább 95-ös oktánszámú ólmozatlan benzint, amely megfelel az EN 228, vagy az azzal egyenértékű nemzeti előírásoknak.
Gépjárműve kialakítása lehetővé teszi, hogy legfeljebb 10% etanolt tartalmazó üzemanyag-keverékkel (E5 és E10) működtesse.

Úgyhogy technikailag védve vagyok, anyagilag meg majd valaki jól ár. Én nem az biztos.

Update:

Kiszámoltam 2% veszteség mellett évi 20 000 forint többlet kiadást jelent az E10 a mostani felhasználásommal. 

Támogatás: PayPal