Redmi Note 8T vs Redmi Note 8 Pro Melyiket válasszam?

Egyre több helyen futok bele abba kérdésbe, amin sokat rágódtam korábban. Megpróbálom megosztani veletek a saját privát véleményemet.



Úgy alakult, hogy elkezdtünk egy kis tartós tesztet ismerősömmel, hogy nektek ne kelljen. Ő vett egy 8T-t "csak a Snapdragon"-ra esküdve, én meg vettem egy Prot, mert ki akartam próbálni valami újat. SOC-tól függetlenül is csalódtam már... úgyhogy nekem mindegy volt. 

Hardver

A Pro kijelzője magáért beszél, kisebb kávát kapott mint a T variáns, személy szerint nekem jobban tetszik. Sajnos a szebb megjelenés esetlenebb, nagyobb készülékházzal is járt. Nekem a Note 8T kényelmesebb azt a hajszálnyi különbséget nem igazán látod, de érzed a kezedben. A sík hátlap és keskenyebb készülék ház valahogy jobban fekszik a hobbit kezű embereknek.  

A Pró mellett szólt, hogy nem billeg annyira, mert középre került a kamera. A T esetén oldalt van, tehát jobban billeg tok nélkül. A Pro gyári védőtokja rendelkezik USB takaróval, a 8T pedig nem. Itt kis is merült az összes különbség a tartozékokban. Mindkét készülék gyárilag gyors töltővel érkezik. 

Kijelzőben minimálisan jobbnak tűnik a Pro, de széria válogatja és kinek mit érzékel belőle a szeme.  

Akkumulátorra szinte ugyanazt tudja a két készülék. Igaz a Pro nagyobb teleppel van ellátva, de cserébe a hardver is többet kér. Az MTK egyébként egy újabb fejlesztés, modernebb ARM licence, ami még a jövőben hasznos lehet a szoftvertámogatás során. A mindennapos használatban szépen szedi a lábát mindkét készülék, vannak helyzetek amikor a sárkányos a jobb, néha meg a Kínai csodachip mutatja meg, hogy a G az nem véletlenül került oda a nevében.
A Pro egyébként a nagyobb fogyasztásból eredő erősebb melegedést szépen maszkírozza a beépített folyadékhűtéssel.

Kamerában nincs sok különbség a két eszköz között. A ráírt megapixel értékek jelzés értékűek. Mindkettő a kategóriájában igen jó képeket lő, a gyári kamera alkalmazással. Egyébként Google Camera témában a Snapdragon variáns jobb, hamarabb kapja meg a legújabb verziókat.
Hangszóró a 8T javára billen, még olyan funkció is van benne mint a 800 hz-es hangszóró tisztítás. A nagyobb akkumulátor miatt a Pro egy átlagos Xiaomi hangszórót kapott. Egyik sem rossz egyébként.

Szoftver


Jelenleg minimális különbség van a két telefon között. Néha az egyik variáns jár előrébb néha a másik a verziószámokban. Egyikünk sem kapott frissítést még idén, a 11.0.3 MIUI variáns van most kint rájuk az EUXM csatornán, amiben a Google üzenetek és Google telefon alkalmazás van a MIUI appok helyett. 
Én körbejártam ezt a telefon felélesztés témát is, az EDL mód fizetős lett a Xiaominál és 20 dollárt kell fizetni egy erre felhatalmazott fiókkal rendelkező cégnek minden téglásított telefon felélesztése után. Mint normál felhasználó ugyanúgy elérhetőek a fastboot romok az MTK variánsra is mint a Snapdragonra, és otthon fel is lehet ezeket rakni. Én személy szerint nem izgulnék, hisz már van hivatalos TWRP is mindkét variánsra és állítólag már készül az Android 10 frissítés is. 

Iratkozz fel a Facebook oldalamra, ha szeretnél értesülni a cikksorozat folytatásáról. A cikket semmilyen formában nem támogatta egyetlen vállalat sem.

Támogatás: PayPal

Kép forrása: Gearbest