Multi-Tool buzéria 2. rész

Egy ideje már megfertőzött a gyűjtögető életmód, és szükségessé vált ennek a hóbortnak is a rendszerezése. Kialakítottam magamnak 3 EDC kategóriát, amit most szeretnék megosztani veletek. 

1. Kategória: Munkahelyi EDC

Ennek a kategóriának központi eleme az illegálisan hordott Leatherman Wingman. Ez egy multi-szerszám, amit az első cikkemben részben már bemutattam. Elmondható, hogy 2021 ősze megváltoztatott mindent, mert azóta nem telt el nap, hogy ne használtam volna. Komolyan mondom, egy szinten van az okos-telefonommal, és rosszul vagyok ha nincs nálam. Több mint tíz szerszám egyetlen kompakt formában, és a legjobb sikerült találni az övemen neki egy fix helyet így a gyári 4” nylon tokot is tudom használni. Annak ellenére is, hogy amúgy van hozzá klipsz, egyszer kétszer elejtettem már és nagyon jól jött a tok. Nem törte fel a padlót… Van egy munkás késem is, egy filléres Pastimo tengervízálló zsebkés, néha ezt is felfűzöm az övemre, de nem mindig. Egyáltalán nem egy ékszer, sőt gyári hibásnak is mondanám, de főleg esztétikai problémákról beszélünk, és 3000 forintért ne várjunk csodát. A másik kedvencem a régi ICO Kaméleon 4 színű toll, ami néha zsebembe lapul. De inkább csak gyönyörködöm benne, amolyan retró báj miatt hordom. Olyan öreg vagyok én még emlékszem arra, amikor nem volt stylus a végén. 

A második sarkalatos pont a karóra, munkába inkább olyan dolgokat viszek amiket lehet pótolni, vagy nem sajnálok annyira ha ellopják vagy megsérül. Szóval a hét legnagyobb részében egy sima egyszerű Amazfit Neo van a kezemen. Még újkorában feltuningoltam egy üveg kijelzővédővel, és már lekopott róla a legtöbb írás. Gyári karperec nagyon jól bírja, igaz most egy nato utánzat van rajta, mert volt egy kis oldószeres baleset, ami hagyott egy kis nyomot az órán. Ameddig lenyugszom addig ezzel fogom használni. Az a baj, nem lehet hozzá gyárit rendelni. Erről is írtam már cikket korábban, hosszútávon elmondható, mindent beváltott amit vártam tőle. Egyedül a szobakerékpár üzemmód hiányzik belőle. Telefon fronton egy iPhone 12-őt használok egy magyar! Biocase Wave komposztálható tokkal. Mindkettőt őszintén tudom ajánlani mindenkinek. A tokot a Tisza miatt választottam, ha már itt élek a környéken támogatom a Tisza tisztaságát.

2. Kategória: Szabadnapos vagy Pénteki EDC

Amikor nem dolgozom, akkor is nálam van a Leatherman. Ha valamilyen oknál fogva nincsen, akkor egy zsebkést és egy tollat szoktam magamnál hordani. A legjobb EDC kés amit találtam olcsón, az a Decathlon Axis 75 Grip V2, igaz tervezem a 85 mm-es verzió megvételét, bár a Leatherman eléggé megölte a zsebkés kategóriát nálam így nem biztos. Azért akarom a nagyobbat megvenni, mert a 75-ös kicsi kajás késnek. Volt még egy Benchmade Bugout klónom is, de folyamatosan olyan helyzetekbe kerültem amikor feszegetni meg faragni kellett, és ezekben a feladatokban egyszerűen jobb volt az Axis. Toll szempontjából vagy a Kaméleon vagy egy Schneider toll van nálam. Van még egy F1 másolat késem is, amivel grillezni vagy szalonnázni szoktam. Szigorúan munkakés, kajásnak nem használtam még. Fát annál többször hasogattam már vele, ide kellene a 85-ös Axis.

Karóra szempontból éppen azt hordom amihez kedvem van. Néha marad az Amazfit, de legtöbbször inkább a Casio Wave Ceptor vagy a Pagani PD1639-es Submariner homage óra van rajtam. Van még egy Casio AW-80-as analóg-digitális órám is, de szentimentális értéke miatt nem nagyon akarom kínozni. Megszolgálta már amit meg kellett. Tervben van még egy Vostok Amphibian beszerzése, de egyelőre várom a megfelelő alkalmat és nem találtam meg még a nekem tetszőt, akarok valami világosabbat, mert a fekete és króm már kezd egy kicsit sok lenni.

3. Kategória: Alkalmi viselet

Ünnepnapokon egyértelműen csak a Pagani Design PD1639-es automata karórát viselem. Tudom kicsit prosztó egy Rolex másolatot hordani, de megmondom őszintén ameddig saját márkája van engem nem érdekel. Hazudni nem fogok, nekem kellett egy Seiko Instruments NH-35A automata óra, és a Pagani volt a legjobb amit elérhető árban kínáltak. Kerámia, Zafír, 316L acél, tömör karperec, és mart állítható csat. Szerintem semmi probléma nincs vele, az ára miatt őszintének mondanám ami többet ad mint amennyibe kerül. Az ünnepi zsebkésemet is megtaláltam már, de még nem vettem meg. Ez pedig a Victorinox Pioneer X-lesz. De a Leatherman-hez vásároltam egy elég jó kis gyári bőrtokot is, szóval előfordulhat hogy azzal megyek locsolódni. 

Jelenleg így állunk, én úgy gondolom kis pénzből is kihoztam a maximumot. Sokszor teljesen indokolatlanul egy műanyag olcsó vacak sokkal nagyobb örömet okoz mint egy igazán drága minőségi darab. Nem tehetek róla, ilyen vagyok, szeretem a so szovjet megoldásokat. Szerencsére megvannak a célok is a következő 1-2 évre. Spontán vásárlásokat nem szeretnék tartani. Bár ki tudja… nyitott vagyok mindenre. Remélem tetszett a bemutatóm és esetleg meghozta másnak is a kedvét kicsit felkészülni a mindennapokra.

Nameless 

2022.01.15

A cikkben említett dolgokat egyetlen vállalat sem szponzorálta.