Amazfit Neo – Kvarcóra újratöltve

Valahogy minden úgy jött össze, hogy ezt a kis kütyüt nekem teremtették. Pont most akartam lecserélni az Amazfit BIP-et valami olcsó karkötőre. Már meg is barátkoztam a gondolattal, hogy nekem már sose lesz Casio G-Shock, hisz évek óta használom már a Xiaomi termékeit, túl sok adatom van már felhőben hogy lecseréljem másra. Egy ideig még böngésztem az F szériás LCD kijelzős órákat, és álmodoztam egy kis retróságról, de a racionalitás mindig győzött. Majd jött ez a kis retró okosóra és azonnal szerembe estem. 7 napos szállítással meg is rendeltem. Használom 1 hónapja és imádom.

A dilemma

Először amikor mutogattam ismerőseimnek a kiszemelt órát, mindenki úgy nézett rám mintha most szabadultam volna 40 év Jumanji fogságból. Furcsállották mit eszek ezen a krumplin. Hát én a könnyen olvasható LCD kijelzőt és a célszerszám jellegét tartottam nagyon vonzónak elsősorban. Ok egy szép AMOLED órához is lehet mindenféle előlapokat letölteni, de nekem ne mondja senki hogy az élesebb és szebb lesz mint egy igazi régimódi szegmens LCD kijelző felül pontmátrix résszel. A másik dolog ami nagyon megvett, a fizikai gombok megléte. A kis BIP-et mindig kisujjal kellett nyomkodnom amikor koszos volt a kezem mert soha nem akarta bevenni az érintést. Volt egy sor másik funkció amiket nem nagyon használtam, bár nem állítom hogy nem hiányoznak. Ugyanis a Neo nem képes önállóan követni elkezdett edzéseket. A Zepp alkalmazásból ugyan indíthatunk néhány alap mozgásformát, de mindent a telefon vezérel, az óra csak a szívritmust szolgáltatja. Automatikusan képes mérni az elégetett kalóriákat, ráadásul az alvást is egész nagy pontossággal. Kicsit olyan mintha egy Casio órába zárt Mi Band lenne.

Van még egy-két megbocsáthatatlan hiányossága az eszköznek. Az egyik a rezgés valahogyan most kimaradt. Mindent egy kis piezo hangszóróval szeretne megoldani. Ez rettentő zavaró, még a gombnyomásokat is egy lassú bizonytalan sípszóval jelzi. Köze sincs a CASIO -féle informatív változó hanghatásokhoz a lista végén meg ilyesmi. Sajnos emiatt ébresztőnek sem igazán alkalmas, mert nem lehet változtatni a csipogás mintáját sem idejét. Én szundi üzemmódot sem találtam. Alkalmazás nélkül még ébresztést sem lehet beállítani, ami elég béna. A BIP esetén feltudtam tölteni egy listát amit ki-be kapcsolni legalább lehetett a kijelzőről ha szerkeszteni nem is. Emiatt az értesítéseket is inkább felejtsük, mert folyamatosan zajong az óra. A kijelző amúgy sem támogatja túlságosan ezt a használatot, hisz csak egy szám és app feliratú ikon jelzi a történéseket. A Miband 2 felhasználók szépen nosztalgiázhatnak vele azért.


A második nagy hiányosság egy időmérő berendezésnél a visszaszámláló hiánya. Nem tudom hogy nézhettem be ennyire, hisz még célzottan erre néztem pár videót, és ott azt hallucináltam hogy igen ott van a menüben. Pedig nincs. Ahogy smartlock párosítási lehetőséget sem látok. Fura mert amikor bekapcsoltam a laptopom megjelent az eszközök listájában, de a telefonon valamiért nem. Némi IOT funkció is került bele, képes folyamatosan megosztani a mért szívritmust. Gondolom a fene kapcsolt világban a Xiaomi futógép pontosabb mérési eredményeket tud adni ezzel a fícsörrel. Én kikapcsoltam rögtön.

Most úgy tűnik nagyon lehúztam az eszközt, de vannak jó dolgok is. Az alvásfigyelés és a mozgáskövetés rendkívül fejlett. Legalábbis az én korábbi eszközeimmel simán felveszi a fonalat. Van PAI mérés, REM fázisokat is felismer alvás közben, és az abnormális szívritmust is képes felismerni és riasztani a felhasználót. Sokat fejlődött, még az Miband 4-hez képest is fejlettnek mondanám. Nagyon megfogott, én nem számítottam ennyire részletes monitorozásra, aki nem sportol annak nagyon hasznos társ lehet. Az akkumulátor is parádésra sikerült. 20-30 napot ígérnek energiatakarékos használati móddal. A valóság valahol 7-25 nap között alakul attól függően hogy milyen szívritmus monitorozási módot használunk. Nálam tipikusan 20 napot bír.

Az akkuidőt negatívan tudja befolyásolni, az emeléssel felvillantható kijelző, amit egy szép konzisztens kék háttérvilágítással valósítottak meg. Sehol az F91W -féle bénaság, nekem teljesen bejön. Hasznos funkciók között találunk még időjárást, lépésszámot, elégetett kalóriát, megtett utat, világórát, és egy stoppert is. A DND funkciót nem tudtam kipróbálni, Samsung telefonnal nem működött. A hívó azonosítás kijelzés nálam működött, még ékezetet is támogat ha jól láttam, de kikapcsoltam ezt a funkciót is a korábban említett hangos mizéria miatt.


12 000 HUF-ért nem is kaphattam volna ennél kidolgozottabb Casio kvarc órát, és cserébe jóval többet tud azoknál. Ha a saját kontextusában vizsgálom az eszközt szerintem nincs miért szégyenkeznie. Azonban soha nem lesz Amazfit BIP sem Miband 5. Ezt mindenképp érdemes elfogadni, ami még nagyon fontos, hogy az óra soha nem lesz G-Shock sem. Formabeli hasonlóságot mutat a két eszköz képen vizsgálva, de a Casio strapa órája teljesen más elvárásoknak felel meg, és a legolcsóbb is másfél-kétszer ennyibe kerül. Strapabíróságban ez az óra sem rossz, de a belépő órákkal kell összehasonlítani. 

Semmilyen extrém vízállóság, ütésállóság, kopásállóság nem része felhozatalnak, még a hátlap is műanyag nem pedig rozsdamentes acél. A pánt szabvány 20mm, de gyárit még nem kapni, ezért az utólag felszereltek kissé kevésbé követik a tokozás vonalát, de ez majd idővel jobb lesz szerintem. De amúgy elég strapabírónak tűnik és nem is rendelkezik gyorsan eltávolítható pöcökkel. Kicsit kemény, kell neki pár nap mire megszokja az ember keze, nem pihe puha (egy hónap után ragadós) szilikon.

Vannak tehát kompromisszumai, de én büszkén viselem a 80-as éveket a csuklómon, együtt tudok élni vele teljesen. Aki egy részletesebb tesztre kíváncsi olvassa el a Mobilaréna tesztjét, ahol Bog nagyon jó kis írást publikált a Zepp alkalmazásról és az óra egyéb finomságairól.


Nameless

2020.12.31

Támogatás: PayPal