Samsung Galaxy A51 (szubjektív teszt)

Hirtelen felindulásból eladtuk a Xiaomi "gépparkot" és úgy döntöttünk Samsungra váltunk. Főleg a One UI csiszoltsága indokolta a váltást, amiért az AMOLED kijelzővel kapcsolatos ellenérzéseimet is félretettem. Nem szoktam ilyeneket csinálni, de a hobbim éhen halna változások nélkül. A Galaxy A51 egy középkategóriás készülék, Samsung felárral. 110000 forint olyan összeg amiért cserébe elvárható lenne a kétnapos üzemidő, a valódi üveg hátlap és sorolhatnám. A kínai konkurenciával szemben valami igazán nagyot kell durrantania a készüléknek a majd másfélszeres árcéduláért.

Hardver


A kijelző egy 2400x1080 felbontású Samsung Super AMOLED kijelző. A képe (természetes módban) gyönyörű, betekintési szögei és a kontraszt is csodás. A 400 körüli PPI pedig nagyon éles képet eredményez. Az élénk mód viszony embertelenül túlszaturált. IPS-hez szokott szem számára maga a napalm. A telefon szíve egy Samsung által fejlesztett Exynos 9611 SOC, 4GB RAM társaságában. 10nm de... nem egy erőbajnok ami az ANTUTU pontszámok alapján is látható. Nem is feltétlenül a SOC a hibás, mert játékok alatt nem látható komolyabb frame drop. A kijelző alatti ujjlenyomat olvasó elégséges teljesítményt nyújt, de a 3 ujjas limitáció érthetetlennek tűnik számomra. Pró tipp: A harmadik ujj helyére felváltva jobb és bal mutatóujjra is rá lehet tanítani, a pontosság kárára. 


Akkumulátorból 5 óra volt a maximum SOT, amit sikerült kicsikarnom. Hol van ez a Redmi Note 8 Pro-hoz képest? Újra tanítottam az Adaptíve Akkumulátort és valamivel jobb lett a helyzet, de még monitoroznom kell. Eddig nem vagyok elragadtatva, a két nap egy feltöltéssel olyan elérhetetlen távolságra van mint a fénysebesség egy Babettával. Nem az A51-el van gond, csak évek óta 4000-4500-as MIUI-s telefonokat használtam és hozzászoktam, hogy nem merül annyira bármit is csinálok. Itt a teljes kapacitást ki kell használni, a 4000 mAh akkumulátor, ami válójában csupán 3890 mAh elég nagy csalódás. Legközelebb, el kell hozzá olvasni az apró betűs részt is a vásárlás előtt.

Kamera

A 48 MPX főkamera szép éles képeket készít, Samsungosan élénk színekkel. A széles látószögű kamera szerintem kissé gyenge, a makró kamera pedig fix fókuszos. Én szeretem a Makrót, sok fény kell ugyan neki, de többször fotózom apró dolgokat mint tájakat. Vannak AR funkciók is, de a telefon szerintem nem képes megfelelő sebességgel kiszolgálni. A profi módot nyugodtan nevezhetjük manuális módnak, mert nagyon messze van a profi jelzőtől. Ezek a nagy MPX számok semmit sem érnek a megfelelő lencsék nélkül. Szerencsére a Samsung arányosan jobb optikát rakott a szenzorhoz, nincs nagy probléma a kép élességével a sarkokat közelítve sem. 

A videós trükkök nem rosszak, van 240 FPS lassított felvétel és szuper stabil mód is. Hangot pedig  256kbs Stereo hangzással rögzíti, ami bármennyire is hihetetlen manapság sem alap funkció. A kamera alkalmazás nem a legjobb amit valaha láttam, de megteszi. Főleg a beállítások hiánya zavaró, de lehet én néztem be valamit.

Szoftver


Rengeteg funkció. Külön cikket lehetne szentelni az Android 10-en futó One UI 2.0 számára. Az S Pen kivételével majdnem az összes Samsung extra elérhető, egyedül játékon kívüli képernyőrögzítés hiányzik. Nagyon bízom benne, hogy csak a mostani COVID helyzet miatt sikerült ilyen gyengén a teljesítmény. Az A40 például sokkal simábban teszi a dolgát, ezért nem temetném még az A51-et. Van még hová fejlődni, kár lenne tagadni. A mindennapos használatban az akkumulátort eltekintve nem tapasztaltam fennakadásokat, a stabilitás legalább rendben van. Bixby Routines funkció (makrók) magában megvásárolva lenne vagy 5000 Ft és root is kellene hozzá, ha más gyártó rendszerén szeretném használni. Szóval valamennyi érték azért csak megvan. Ha a saját kontextusában nézem az eszközt, Samsung világban ennél jóval 2x 3x drágábban kapni csak jobb tudású, kompakt készülékeket. Egyik szemem sír a másik meg helló Bixby.


Nem bántam meg a vásárlást, én a Samsung szoftverjét kifejezetten kedvelem. Az A51-et azoknak tudnám javasolni, akik nem törődnek az ár-érték aránnyal sem a specifikációkkal. Egy modern, kecses telefon 2020-as kinézettel. A Huawei-Honor kiesése  némileg visszavetette a versenyt az EU mobilpiacán, és rögtön a helyére nyomult a Xiaomi-Redmi. A telefon legnagyobb ellenfele a Redmi Note 8T, és akinek mindene a megtakarítás valószínűleg nem a Samsungot fogja választani. Az A71 legnagyobb ellenfele pedig a Redmi Note 8 Pro, de ott már nem ennyire egyértelmű a Xiaomi előnye. A szoftver része elég szubjektív, mindkét végletet ismerem, megértem. Nem árulok el nagy titkot, hogy nekem nagyon se veled se nélküled viszonyom volt a Xiaomi-val. A Samsung közben pedig a MIUI funkciók 80-90%-kát sikeresen implementálta kevésbé tolakodó módon, reklámok nélkül. Figyelve a részletekre, tanulva a hibáikból saját képükre formálták az Androidot. A Xiaomi még épp most követi el azokat a hibákat, amiket a Samsung a One UI bevezetésével orvosolt.


Nameless 
2020.04.24

Támogatás: PayPal
Támogatás: Brave