Samsung Galaxy S20 FE 4G teszt

Az S20 FE (Fan Edition) egy hibrid készülék lett, amolyan tűzoltás reagálva az S20 eladásaira, ha emlékeztek a Note 7 Fan Edition szintén ezt a célt szolgálta anno. Adni a különcöknek valamit olcsóbban, hogy kiseperjük a raktárat. Addig győzködtem magam, míg végül logikusnak tűnt megvásárolni.

A készülék a megszokott jellegtelen fehér dobozban érkezik, egy 15W os adaptív fast charge töltő és egy kábel társaságában. Hmm. Eddig nem vagyok nagy Fan.

A gyártó úgy tűnik 200-250 000 forintba már nem tudta belesajtolni a tokot de legalább egy kijelzővédő jutott. A legnagyobb érvágás a jack átalakító hiánya, amit egyszerűen nem tudok hova tenni. Szóval ha valaki gyorsabb töltésre, tokra, fülhallgatóra vágyik, akkor máshol kell nézelődnie. A Samsung "fenök" igazi spártaiak, nulla a kényelemmel kell beérniük.

Mérete a középkategóriás A szériás telefonokat idézi, körben kecses alumínium keret, hátul matt műanyag. Se nem nagy se nem kicsi a készülékház, a kijelző ezúttal lapos ami jót tett a használhatóságnak. Kerete polírozott alumínium amit lakkréteg óv az oxidációtól. Pár óra használat után azért érezhető a ~20dkg párizsi és a ~9mm vastagság. Masszív egy ketyere, én jobban kedveltem az A51 méreteit. Fura ez sehol sem hangsúlyozta senki. Talán a jó öreg marketing csapat, előre megírt review guidebook ismét tette a dolgát? Nem vagyok fan.

Pozitívabb, hogy készülék IP-68 tanúsítvánnyal is rendelkezik, és tényleg összerakott érzést kelt, egy hideg tapintású hátlappal még jobb lenne.

A kamerák iPhone stílusban lettek beválogatva. Képek tekintetében főleg beltéri és az alacsonyabb fényviszonyok között látni, hogy ez nem egy középkategóriás hardver. Gyönyörű képeket lehet vele készíteni, nagyon nüansznyival rosszabb mint az S21. Fan vagyok.  

A sebességet egy csúcs 7nm-es Exynos 990 és a 120hz-es hole punch Super Amoled panel hivatott szolgálni. A telefon hajlamos melegedni, főleg több óra használat vagy játék után. Talán jobban is mint ebben a kategóriában megengedett. 

A folyamatosan fenálló hőveszteség indokolta, hogy a telep méretes 4500 mAh (kb 5-6 óra SOT) kapacitású, amivel talán eléri egy 4000 mAh Snapdragon SoC variáns szintjét. Ennek ellenére a rendszer meglehetősen gyorsan működik, a kijelző szépen elfedi a kompromisszumokat. Rezgő motorból picit jobb minőségű került a telefonba, ezt bekapcsolt haptikus feedback áradat bőszen reklámoz is. Kicsit felemás érzés, mert a műanyag hátlap miatt Wartburg ajtócsapkodás, vagy táskába bekapcsolt elektromos borotva jellegű hangja van a dolognak. Ezért én kettővel lejjebb vettem az erősséget. A kijelzőbe épített ujjlenyomat olvasó ugyanaz a szenzor mint amit a Oneplus meg egy sor másik gyártó is használ. Nem rossz, de máris találtam egy-két hibát. Valami nagyon félre sikerült, mert ugye pár óra inaktivitás után újrakéri a PIN kódot a rendszer, ezt rögtön sérült ujjlenyomatként kommunikálja a zárolt képernyőn rebootért kijáltva. Fura... feloldva simán működik továbbra is.


A fényszenzor is fura OneUI 3.0 és Android 11 alatt. A LED lámpák jellegzetes szórt fényét nem tudja értelmezni, úgy csavargatja mintha kötelező lenne írás közben elsötétülni. Nagyon gáz. Android 9 Beta óta nem láttam ilyet. A Device Health Services alatt nyomtam neki egy resetet hátha... Javasolnék mindenkinek egy Factory Resetet, ha OneUI 3-ra frissít, mert ilyenek előfordulhatnak. Az akkut is eszi, ameddig be nem tanulja a használati szokáskat, erre az összes Samsung készüléknél panaszkodnak mostanában. 9 hónapig tanulta a kroábbi készülékem, és mégis kevesebbet bírt mint bármelyik konkurense... 

Remélem csak tömeghisztéria, mert nem lesz ez így jó. Nagyon béta az egész. Az iPhone 12 ellen szerintem kevés ez így, de ha árban be tudnak menni az SE mellé, akkor nincs kérdés melyiket venném. Látszik, hogy a szerencsétlen szoftver divízió lett a spórolás egyértelmű áldozata. Így van ez a másik top Android gyártónál is sajnos. Nagyon úgytűnhet lehúztam a telefont, de azt gondoltam ha 2db A51-et kértek érte, akkor másfélszer jobbat vártam mindenből. Ennyire feljöttek a mid-range telefonok és kész, az FE esetén pedig pont azokat a prémium dolgokat nyírbálták meg ami elválasztja a két kategóriát. Ezért lett annyira hibrid az eszköz.

A 120hz AMOLED kijelző nagyon mérgező sőt zseniális, hiszen ha megszoktad ezután minden darabos, fakó és ránézésre alsóbbrendű lesz. Ez egy olyan megkülönböztető funkció, amivel tényleg villanthatnak az Android kontra iOS vitában a mostani készülékek. Egyszerűen ha minden rossz lenne a telefonon akkor is imádnám használni. A hangszórókban megvan az a kis plusz, ami miatt folyamatosan alacsonyabb hangerőre kell tekernem mert nagyon hangosan és szépen szól, játékokban tényleg hasznos a stereo dolby effekt.

A teljesítmény szerintem rendben van, akkumulátor vígan kifogja bírni az átlagos irodai munkanapot. A 6 GB memóriától féltem kicsit, de már van elég puffer hogy ne lassuljon a telefon, csak sunyiban bezár ezt azt néha. A kamera is elindul gyorsan, legalábbis a korábbi telefonjaimhoz képest, és módváltásoknál se döcögős. Apu elégedett kis fanja vagyok.

Az hogy melyiket válaszd a csúcs Samsung felhozatalban tényleg csak rád van bízva. Azzal a logikával elindulva, hogy mindegy miből van mert úgyis kinai tok lesz rajta nekem jó volt az FE-is. Ha már áldozni szeretnél rá ennél is több pénzt akkor érdemes rögtön a 21-es szériába nézelődni, vagy teljesen más gyártóknál is. Ha megtudod venni 160 körül akkor egyértelműen jó az FE, de annál többet nem biztos hogy ér. One Ui pedig még mindig egy jól összerakott rendszer, ha mindenképp ez kell akkor is jó választás az FE mert az egyik leggyorsabb élményt adja az árához képest.

Nameless
2020.02.21
Támogatás: PayPal