Samsung Galaxy S20 FE 4G Harmadik rész: 2020 legnagyobb lehúzása...

Csalódottságom szeretném megosztani veletek. 2-3 hónapja használom az újonnan vásárolt S20 FE telefonomat, nem sok megelégedéssel. Már majdnem beletörődtem a dologba, amikor a semmiből hirtelen megjelennek a hírek hogy mostantól Snapdragon processzor kerül a 4G-s S20 FE-be is.

A Samsung egyszerűen hamis dolgokat állít a honlapján az S20 FE akkumulátoros képességeit tekintve. Én ezekre is alapozva vásároltam telefont, hisz 14 óra internet, 17 óra videózás és 23 óra beszélgetési idő mindenre is elég. Ezzel szemben dobozból kivéve, gyári beállításokkal jó ha 6-7 órát bír a telefon folyamatos használatban. Munkában terepen ez sokszor 2-4 óra sincs. 10-12 óránként töltőre kell dugni a telefont, rengeteg kompromisszumot kell hozni ha ki akarok húzni egy teljes napot. A belső mérések alapján napi 110-120% az akkumulátor használatom, és egy 4500-as telepről beszélünk.  A melegedésről nem is szólok semmit, ezekben a bezárt időkben sokszor kell 30-60 perces videó hívásokat lebonyolítani, de a telefon sokszor kevesebb mint 30 perc alatt túlmelegszik. Bezárja az alkalmazásokat, és korlátozza az alap funkciókat is, mint például kép a képben vagy maximális fényerő. Ebből következik, a 120hz azonnal felejtős, ez így egyáltalán nem méltó egy Fan Edition-höz.

Minden baj okozója az Exynos 990 rendszerchip, erre reagálva a Samsung szemen köpi a rajongókat és kihozza a sokak által amúgy is áhított SD865 kiadást. Én hosszú távra terveztem, még finanszírozási opciót is aláírtam, hiszen bíztam a Samsungban. Amúgy nem szoktam ilyenekre adni a fejem ezért is ennyire fájó a dolog. Rengeteg pénzt raktam bele day 1, és most akkor mi legyen? Hogy tetőzzem a bajt, amikor láttam nem bírja ki a napot, vettem Samsung 45W/25W Szupergyors töltőt, újabb kiadás. Erre a Samsung most szépen lenullázta, itt ragadtam egy eladhatatlan, hibásnak nem hibás készülékkel, amire lehet számítani. Egyrészt tök új, alighasznált telefon, plusz sok kiegészítő, mégsem ér többet mint 130 000 HUF 

 Az akkumulátor ilyen ütemben kevesebb mint egy évet fog bírni, folyamatosan töltöm, folyamatosan 40°C meleg az egész. 5 óra kijelzőidőért cserébe. Váltanék, de nem akarok 100 000 forintot kidobni az ablakon. Mert 3 hónap után akkora lett az érték vesztesége mintha egy 2 éves iPhone lenne. Hatalmasan csalódtam. Ez volt az év lehúzása, tök jó készülék, sok hamis ígéret és a végén egy szép cliffhanger. 

Sokakban felmerült miért nem fordulok szervízhez meg ilyesmi:  Egyszerűen nincs olyan hibája a telefonnak, amire ne a klasszikus IT válasz érkezne, hogy "Próbáltad már újraindítani". "Próbálj meg Factory Resetet tolni rajta" stb. Ezek a dolgok NEM működnek. Elcseszett hardvert, nem lehet szoftverrel megjavítani. Se időm, se energiám arra, hogy 2-3 hétig elküldjem a telefont egy szervízbe ahonnan visszajön, hogy nincs semmi baja. Semmi értelme. Sokan bepróbálkoztak már ezzel eredmény nélkül. 

Amit a magyar tesztelők és videósok nem mondanak:















Nameless
2020.05.05.
Támogatás: PayPal