Rekviem egy Kispolszkiért

Én csak egy hitvány Kispolák tulajdonos voltam. Körülbelül 8 hónapig jártam vele 3 műszakba. 25 éves, eltékozolt fiatalságom kezdetén és rengeteg rossz döntés után anyagilag csőd szélén, pályakezdőként. 

Novemberben vettem, de soha nem felejtem el azt az megkönnyebbülést, amikor minden reggel, minden este -8 fokban is beindult. Minden hosszabb hibamentes út ünneplés volt. Manapság ilyen szigetelt dobozokban megyünk 100-200 körüli sebességgel, elválasztva a világtól egy felhőn utazva. Soha nem fogom elfelejteni azt az időszakot amit a Kispolszkiban töltöttem. 60-70-80 között utazva, minden megtett kilométer sikerélmény volt. Az elindulás pedig inkább hasonlított valami vallási szertartáshoz. 

Közelebb állt a motorozáshoz mint egy autóhoz, volt időm bámészkodni meg gondolkodni. Egészséges gépszag, jellegzetes hangok. Embertelenek voltak a körülmények mai szemmel vizsgálva, inkább voltam kazánfűtő, gépész, és szerelő mint autós. Mindenki letaposta az útról, ahogy volt rá lehetősége. Külön világban létezett, külön sebesség skálával, ahol a 80 a mai 130-nak felelt meg. 

Én nagyon sokat köszönhetek a Kispolszkinak. Ha vissza mehetnék 5 évet, most lenne egy veteránom. De a saját éretlenségem és pénzügyi problémáim miatt eladtam aprópénzért. Talán akkor ingott meg a bizalom, amikor seggel megjártam vele egy árkot márciusi ónos esőben. A kocsi megúszta karc nélkül, de nekem  PTSD-m lett az egésztől. Eljött, realitássá vált a függőcsapszeg, kormánymű, fék és a többi biztonságos közlekedéshez elengedhetetlen alkatrész felújításának ideje, amire egyszerűen műszakba melózva nem volt energiám. Talán az a legfontosabb dolog, hogy nincs rossz Kispolszki csak olyan akinek túl sokáig volt. Ezen már nem tudok változtatni, volt egy imádott kisautóm amit elpocsékoltam. Akinek van hasonló próbálja meg tárolni pár évig, hátha úgy változik az élete, hogy újra életet tud lehelni bele. Abszolút megértem a Csikós családot, hogy lincseléssel fenyeget ha eladod a kocsit. Mert 1 hóbortos tulajdonosnál csak egy közös hóbortos család a jobb. Az autó is családtag bárki bármit mond. Viszlát kispók.


Nameless 

2021.12.19