A legjobb telefonjaim 2003-2021

Emlékszem még az internet általános elterjedése előtt vártuk a Pannon GSM magazint és a Westel szórólapokat az éppen aktuális mobiltelefonokkal. Csak úgy csorgott a nyálunk az elérhetetlenebbnél elérhetetlenebb készülékekre. Voltak a Nokiák és volt mindenki más.

Vintage Mobile Phone Museum

2003

Eleinte nekem mindig a B kategóriába sikerült bevásárolni… Mire eljutottam oda, hogy használtan kaptam egy Alcatel 311-est elment a kedvem az egésztől. A középső joypad teljesen el volt már használódva így nem sok örömömet leltem a használatába. De az enyém volt! A szoftvere annyival fiatalosabb volt mint egy 3210-esnek. Teljesen más filozófia szerint készült, bohókás volt az egész.

2004 

Ezután meggondolatlanul sikerült vásárolni egy -ÚJ- Siemens MC60-ast beépített VGA kamerával. A legjobb telefonjaim evör listájára már csak azért is kerül fel mert ez volt az első új telefonom. Használtam pár évig, repedt a hátlap repedt az előlap, port is kikopott. Nagyon hamar elavultnak tűnt a többi telefonhoz képest. Egy 3510i például egy tanknak tűnt mellette. 

Jött a váltás, már nem emlékszem pontosan hogy mire de ha tippelnem kellene akkor Sony Ericsson K610 volt a következő amit újonnan vásároltunk. Előtte volt valami barna Slider Samsung de az vacak volt. Teljesen más világ az SE, de a silány anyagminőség és a hirhedt FastPort itt is gondokat okozott. El is jutottunk hát az első igazi flagship telefonomhoz. Amit a K610i-re cseréltem a Samsung D900 személyében. A flash menü, a nagy kijelző, slider konstrukció. Annyira időtálló telefon volt, évekig még annak a kamerájához mértünk sok budget Nokiát. Egyedül a hangszóró és a szalag kábel volt a gyenge pont. Na meg a 3.5mm jack hiánya. Ez volt talán az első telefonom amit addig használtam amíg konkrétan el nem pusztult. 

2007-2008

A következő telefonom egy Nokia E51 volt, amit szintén újonnan vettünk. Nem volt nagy az elvárásom, a kamera sem érdekelt túlságosan egy dologra vágytam: Legyen rajta tisztességes operációs rendszer. Nem gondoltam volna hogy lesz ami túltesz a D900-on de az E51 talán a valaha volt legjobb telefonom volt. Soha nem hagyott cserben, ezt is a pusztulásig használtam. Volt benne Wifi meg Symbian meg minden ami egy okostelefonba kell. Jack is volt, igaz 2.5mm de azt már könnyebb volt beszerezni. A Panasonic gyártott hozzá fülest például. Vicces történet, de a rozsdamentes hátlap kukázás után még évekig szolgált egy munkáscsizma sarkában mint merevítés.

2009-2010

Ekkoriban kezdtek érkezni hozzánk is az elérhető árú Androidos telefonok. Így lett nekem Samsung Galaxy 3 (i5800) okostelefonom. Azóta elmondható hogy a Samsung-gal nagyon vegyes a kapcsolatom. A legjobban utált telefonjaim közül legalább kettő, három Androidos Samsung. De van kettő amit meg szerettem. Szóval nem tudom, nem volt nekem való az akkori Touchwiz. Ezt is azért használtam rendesen. Ekkoriba még nem volt minden sarkon tok meg fólia és emiatt a zongoralakk hamar kopott, a műanyag kijelző is karcolódott. Na meg egyszer rossz helyre raktam az SD kártyát, és ki kellett bányásznom a Sim foglalatból. El is szakadt a hangerő gomb kábele. Ami persze forrasztva volt ha jól emlékszem. Tudom user error de akkor is... A fene megette az egészet a végére. Se a gombok, se az akkumulátor se a szoftver nem volt az igazi. Kétszer háromszor brickelte is magát... XDA-ra még romot is főztem hozzá ami debloatolva volt.



2010-2012

Erre reflektálva vettem egy Galaxy Nexust-t használtan. Mint kiderült hardver hibásan. Annyi ideget megettem vele, árának egyharmadát el is buktam. A világon talán egyetlen másik embernek volt ugyanolyan problémája mint nekem. A Google fórumok legmélyén találtam egy másik srácra akinek szintén a kinti hideg hatására kernelpánikba került a rendszer a GPU lefagyása miatt. Nem sikerült megoldani a problémákat szofveresen, és még azon a nyáron a Google lelőtte a KitKat frissítést a Ti kivonulására hivatkozva. Ezzel minden remény megszűnt a javításra. Annyira örültem amikor el tudtam adni. Nagy kő esett le a szívemről amikor végre aláírtunk az adásvételit, amiben leírtam a hibákat is. Fun Fact: A SAMOLED Pentile kijelző mocskos mód hajlamos volt a beégésre. Szar telefon volt.

2013-2014

A maradék pénzből vettem magamnak egy akciós Nokia Lumia 520-ast, hozzá tokot, fóliát, Sony fülest meg SD kártyát. Gyerekek, az a telefon egy az egyben folytatta ahol az E51 abbahagyta. Imádtam minden percét, (bár a facelift-est kaptam volna jobb IPS panellal de azon kívül...) semmi baj nem volt vele sosem. Addig használtam míg a Facebook és a többi szolgáltatás elkezdett rajta leállni. DW-re elég sok cikket írtam róla. Akkoriban volt egy kis megmozdulás sok Lumiás volt egy pár hónapig, aztán szépen lassan mindenki megszabadult tőlük.



2015

Ezután jött a nagy visszatérés az Androidra. Vettem egy Huawei P8 Lite készüléket, kései kiadást, amit már nem érintettek a Wifi és egyéb problémák. A valaha volt legjobb Androidos telefonjaim listáján előkelő második helyen ma is ez a készülék áll. A szoftver haláláig használtam ezt is, utána még tesóm is használta legalább annyit amennyit én ha nem többet. Hibátlan készülék volt arra amire vettem. Ezzel már fotózni is lehetett úgy ahogy, rengeteg emlékemet őrizte meg. Ez volt az első fehér telefonom, szóval igazi mérföldkő számomra. Szerintem még ma is kifogástalanul néz ki. Akkoriban még Párizsban volt design központjuk, meg nagyon adtak ennek a Sony-s szögletes esztétikának. Szerettem!

2016-2017

A következő telefonom egy Xiaomi Redmi Note 4-es volt egyenesen a szürke importból. Eustock stb... Nem volt még hivatalos Xiaomi nálunk és figyelni kellett hogy Global Edition legyen. Ezt is sikerült jól kiválasztani hibáktól mentes készülék lett, ami a P8 Lite gyenge akkuidejére is rá tett egy lapáttal. 

Imádtam a első helyen van a legjobb Androidos telefonjaim listáján. Azon kevés eszközök egyike, amit a fejlesztési kódnevén emlegetek: Mido

Ezt javítani is tudtam otthon hátlapot, gombokat, töltő portot, kijelzőt mindent tudtunk rajta cserélni. Snapi 625 sok RAM jó kamera jó kijelző. Szinte mindent tudott NFC kivételével. Akku kb 2 évet bírt, de utána sokáig nyúzta BaMbOoChA haverom is.

2018

Kicsit kiszerettem a MIUI-ból a végére, úgyhogy vettem egy Mi A2 készüléket, hisz kollégámnak az A1 annyira jól bevált. Hát mit ne mondjak, a kotrevák szarok listáján előkelő helyet foglal el nálam az A2. Ezen is buktam legalább annyit mint a Nexuson annó. Nagyon örültem amikor eladtam. Ezután a céges VDF 700 Vodafone készüléket használtam elsődlegesnek.

2019

Egy ideig még nem volt telefonom, hanem a cégtől kapott A20e készüléket nyúztam. A kibelezett OneUi végül is megtetszett, de szerettem volna egy Redmi Note 4-hez hasonló pozitív élménnyel meglepni magam karácsonyra és vettem egy Redmi Note 8 Prot. Erre bakker, nem ugyanazt a retek tárcsázót és üzenetek alkalmazást kapta mint a Mi A2? Voltak még egyéb problémák is vele, szerencsére az akkumulátor bírta és szinte újonnan nagyon hamar megváltam a készüléktől. Zöldben egyébként gyönyörű volt, nagyon szerettem a hibái ellenére. Holt versenyben a Midoval.


2020

Most jutottam el oda, hogy ismét esélyt adtam egy Samsungnak, alapos felárral vettem egy A51-et amiről tesztet is írtam. Ahhoz képest majdnem kiszolgált 1 évig, az akkuja se volt kiszámíthatatlan, nem volt rossz. De a jó nem ilyen. Pedig ezt is fehérbe vettem, tisztelgésül a P8 Lite előtt, hátha szerencsét hoz. 

2021

Az igazi szarcunami az S20 FE vásárlásával jött. Exynos 990, hibás kijelzők, merülő akkumulátor, térerő problémák minden amit a fórumokba írtak egyben megvolt nálam is. A fostartály of the year különdíja biztosan az S20 FE készüléké, a boltot se méltatnám ahonnan vettem, mert a Sárga telefonos bolt is bekaphatja utólag. Az egész egy rohadt drága kitérő volt, és örökre elvette a kedvem a 100 000 feletti androidos telefonoktól. Képes voltam 150 km-t vezetni önköltségen, csak hogy eltakarítsam ezt a Fost itthonról.

Anyagilag megtépázva, nem volt más kiút a használt prémium szegmensben kezdtem nézegetni. Nem akartam 350é Almát venni, úgyhogy épp kapóra jött az iPhone 12 Mini fiaskó, hogy a kutyának sem kell stb, így mélyen áron alul sikerült vennem egy 3 hónapos hibátlan készüléket sok garanciával és extrákkal. A legjobb telefonjaim lista első helyén jelenleg ez a telefon áll. Tesztet is írtam róla ide a blogra, egyszerűen hibátlan. Méltó folytatás ez Nokia  E51 és Lumia 520-nak amiket annyira szerettem a kiszámíthatósága és mérete miatt.



Amit kicsit megbántam, hogy soha nem volt QWERTY, és NXT szériás Sony Xperia telefonom. Mindkettőre nagyon vágytam annó, de lehet jobb is így. De már tervben van a Unihertz Pocket megvétele, csak hogy ez az agyhangya is némileg elhallgasson.

Nálam elég változó mikor cserélek készüléket. Főleg az anyagi helyzet befolyásolja nálam a döntést, de... Érzelmi és esztétikai alapon szeretek telefon cserélni. Ha tehetem nem várom meg míg szétesik vagy felpúposodik az akkumulátor. Amikor valami kopottas és van rá keret akkor cserélem. Látni mikor kezdtem aktívan dolgozni, rögtön csökkent a csere intervallum. Kocka vagyok na. Valamiből nekem is cikket kell írni. Remélem jót nosztalgiáztál velem, köszi hogy elolvastad. Ha gondolod oszd meg te is barátaiddal ismerőseiddel.

https://www.facebook.com/lnx.hu

Nameless
2021.07.18